Tiching és una plataforma educativa que té com a finalitat ordenar i cohesionar l'ingent contingut escolar que podem trobar digitalitzat a Internet. En paraules de Tomás Casals i Nam Nguyen, els seus fundadors, si Facebook abasta la part personal del ciutadà i LinkedIn fa el mateix amb la part laboral, Tiching vol abastar la part educativa, personalitzant l'ensenyament.
El que poden trobar mestres, alumnes i psicopedagogs d’Espanya i Sud-amèrica en aquesta red social són més de 50.000 recursos didàctics fàcils de localitzar gràcies a un avançat sistema de classificació que respon a totes les demandes particulars dels usuaris.
Aquest sistema de recerca s’ajusta de manera particular als continguts dels sistemes educatius d’Espanya, Mèxic, Colòmbia, Perú, Argentina i Xile, tal i com va explicar Tomás Casals, un dels responsables d’aquest projecte, premiat per la seva innovació a la ITwordEdu.
Com ja he dit abans aquesta web es basa en un exhaustiu sistema de classificació, amb paràmetres propis de recerca, adaptats a les particularitats educatives de cada país, però també permet incloure nous continguts perquè mestres, estudiants, editorials o altres membres de la comunitat educativa, creadors dels seus propis recursos, els puguin difondre i compartir.
D’altra banda aquesta xarxa social gràcies a la intel·ligència artificial del sistema, fa que cada usuari rebi recomanacions d’acord amb les seves preferències i la seva forma d’ensenyar o aprendre, obrint la possibilitat d’una educació personalitzada.
En la meva opinió es tracta d'una eina molt útil, ja que avui en dia un dels nostres principals obstacles pel que fa a la xarxa és la immensa quantitat d'informació que hi trobem. Així sovint el nostre problema no és que quelcom que busquem no existeix, sinó que no som capaços de trobar-ho. En altres paraules, podríem dir que Internet és com una habitació dels mals endreços i que programes com Tiching ens ajuden a trobar de manera més eficaç els que hi ha.