La idea de l'aprenentatge ha canviat molt els darrers anys. Així, la sessió d'avui l'hem dedicat a parlar sobre aquest tema i a aprofundir sobre les diferents idees que se'n deriven.
En primer lloc, tots els grups hem elaborat la nostra pròpia definició d'aprenentatge i l'hem compartit al fòrum de l'assignatura. El nostre grup, format per la Nuria Maldonado, el Sergio Rella, l'Isaac Serrano i jo mateixa, entén que L'aprenentatge és
un procés psicològic que consisteix a modificar i/o ampliar els
constructes previs per comprendre el món i adaptar-te o actuar-hi.
Aquest procés es produeix quan hi ha alguna incoherència entre el que sabem i el que
estem observant. En aquest moment té lloc el conflicte cognitiu. A
partir d’aquí l’alumne analitza aquesta informació i l’organitza, o bé
creant nous esquemes de coneixement, o bé modificant i/o ampliant els
esquemes que ja té.
Posteriorment, cada grup ha iniciat la recerca d'un tema en concret. El nostre grup ha investigat sobre l'educació formal, informal i no formal i les implicacions que hi té pel que fa a l'escoles i a l'ús de les TIC. Hem publicat els resultats de la nostra recerca al següent enllaç del bloc +3TIC. Per últim, he recollit les meves pròpies conclusions en la següent entrada.
La resta de temes que ens hem proposat treballar han estat els següents:
La resta de temes que ens hem proposat treballar han estat els següents:
- Aprenentatge autònom
- Lifelong learning
- Aprenentatge entre iguals
- Learning by doing
- Aprenentatge significatiu
- Aprenentatge invisible
- Aprenentatge situat