dimarts, 11 d’octubre del 2011

Diferents concepcions sobre l'aprenentatge

La idea de l'aprenentatge ha canviat molt els darrers anys. Així, la sessió d'avui l'hem dedicat a parlar sobre aquest tema i a aprofundir sobre les diferents idees que se'n deriven.

En primer lloc, tots els grups hem elaborat la nostra pròpia definició d'aprenentatge i l'hem compartit al fòrum de l'assignatura. El nostre grup, format per la Nuria Maldonado, el Sergio Rella, l'Isaac Serrano i jo mateixa, entén que L'aprenentatge és un procés psicològic que consisteix a modificar i/o ampliar els constructes previs per comprendre el món i adaptar-te o actuar-hi.  

Aquest procés es produeix quan hi ha alguna incoherència entre el que sabem i el que estem observant. En aquest moment té lloc el conflicte cognitiu. A partir d’aquí l’alumne analitza aquesta informació i l’organitza, o bé creant nous esquemes de coneixement, o bé modificant i/o ampliant els esquemes que ja té.

Posteriorment, cada grup ha iniciat la recerca d'un tema en concret. El nostre grup ha investigat sobre l'educació formal, informal i no formal i les implicacions que hi té pel que fa a l'escoles i a l'ús de les TIC. Hem publicat els resultats de la nostra recerca al següent enllaç del bloc +3TIC. Per últim, he recollit les meves pròpies conclusions en la següent entrada.

La resta de temes que ens hem proposat treballar han estat els següents: