dimecres, 25 de novembre de 2009

Exposicions Territori I

Avui han començat les exposicions sobre el territori del mòdul Processos i contextos educatius II.

Les exposicions havien d'ésser en parelles i havien de durar un màxim de sis minuts, amb un màxim d'un minut de gràcia.

Per a fer les exposicions, havíem de posar en pràctica el que havíem llegit al llibre Com parlar bé en públic de Joana Rubio i Francesc Puigpelat i les diferents eines de suport audiovisual que hem estat posant en pràctica des de l'assignatura de Gestió de la Informació i TIC.

Per últim, des de l'assignatura ens han proposat que féssim una avaluació de les intervencions dels nostres companys, tenint en compte com han resolt els aspectes comentats en l'apartat anterior.

Els temes de les exposicions d'avui han estat els següents:
  • Els Estats Units i els esports - Anaïs Alapont i Marc Ariño
  • El turisme a Catalunya - Gerard Garcia i Roc Molina (bloc d'en Roc)
  • El poble de Tiana - Mònica Talegón i Andrea Vélez
  • El zoològic de Barcelona - Marta Rodríguez i Anna Sainz

dilluns, 23 de novembre de 2009

Sessió debats I

Avui a COED hem començat les jornades de recitació i de debats. Els temes d'avui eren sobre si s'hauria d'incloure o no els nens amb discapacitats a les escoles i sobre si l'educació hauria d'ésser obligatòria fins als 18.

La veritat és que els temes de debat d'avui han estat molt interessants. Pel que fa a ambdós grups, els arguments aportats han estat molt bons i els debats molt ben estructurats. Han seguit i, fins i tot en alguns casos, esgotat els torns i els investigadors han fet preguntes a l'equip contrari. La comunicació amb el públic també ha estat bona, igual que el to de veu.

Competències digitals dels mestres en relació a la tecnologia

Avui a TIC hem estat repassant quines haurien de ser les competències digitals d'un mestre en relació a les TIC.

Així a partir dels diferents textos penjats al bloc de l'assignatura, hem pogut comprovar que un mestre de primària hauria de conèixer la tecnologia per a planificar i recolzar el seu ensenyament a més d'ensenyar als nens com utilitzar-lo per a aprendre.

Els documents de referència que hem fet servir són el de l'UNESCO i el de l'ITSE. (eduteka)

Jo he treballat el primer i en ell apareixen dividides en tres nivells les diferents competència que hauria d'adquirir un mestre pel que fa a l'ús de la tecnologia. Aquest nivells són: les nocions bàsiques de tecnologia, que fan referencia al coneixement bàsic dels programes i les diferents eines i a ser capaços de fer-los servir a classe; l'aprofundiment de coneixements, que fa referència a que els mestres han de ser capaços de conèixer les eines i aplicar-les en la solució de diferents problemes i situacions a més de crear xarxes que facilitin la col·laboració i participació dels alumnes i altres mestres; i, per últim, creació de coneixements, un grau superior on el mestre col·labora en la formació dels seus companys i fomenta el seu ús entre els seus alumnes com a eines de construcció del coneixement.

Per últim, cadascú de nosaltres hem triat una de les competèncias i hem explicat la seva rellevància en l'educació i com creiem que nosaltres l'haviem adquirit.

La classe d'avui ha estat molt útil perquè ens ha permès conèixer quines són les competència que hauriem de tenir com a mestres i ens ha mostrar la importància de formar-se contínuament i estar al dia pel que fa a les TIC i a les seves aplicacions a les aules.

Competència digitals del mestre en relació a la tecnologia

Avui a TIC hem estat parlant sobre les competències digitals dels mestres en relació a les TIC.

De cara a realitzar l'activitat, el Jorge Coderch ens ha proposat la lectura de cinc documents que apareixen al blog de l'assignatura. Després de triar un dels documents i llegir-lo, havíem d'escollir una de les competències que creiem que tenim i explicar en un fòrum del Blink com l'hem adquirida. Per últim havíem de realitzar una valoració conjunta d'algunes de les intervencions.

Jo he llegit els estàndards docents de l'UNESCO on, entre d'altres, s'estableix que un mestre hauria de ser capaç de descriure la funció i el propòsit de les eines i recursos de producció de laes TIC (equips de gravació i producció multimèdia, eines d'edició, software per a publicacions i eines de disseny Web) i utilitzar-los per a recolzar els estudiants a innovar i generar coneixement.

Aquesta és una competència que actualment estem treballant des de l'assignatura de Gestió de la Informació i TIC, amb la introducció de les diferents eines que hem anat treballant, com el Google docs, el Cmap Tools, l'Audacity, el Gimp o el MovieMaker. Totes aquestes eines i recursos són un recolzament a l'hora de fer explicacions i aprofundir en el coneixement.

Crec que és important que un mestre conegui i sàpiga aplicar aquestes eines en el seu dia a dia perquè és l'única manera de transmetre i fer veure als seus alumnes la utilitat que aquestes tenen. Així, com més conscients siguin els mestres de les facilitats que ens ofereixen les TIC, més conscients en seran els seus propis alumnes.