dilluns, 23 de novembre del 2009

Competències digitals dels mestres en relació a la tecnologia

Avui a TIC hem estat repassant quines haurien de ser les competències digitals d'un mestre en relació a les TIC.

Així a partir dels diferents textos penjats al bloc de l'assignatura, hem pogut comprovar que un mestre de primària hauria de conèixer la tecnologia per a planificar i recolzar el seu ensenyament a més d'ensenyar als nens com utilitzar-lo per a aprendre.

Els documents de referència que hem fet servir són el de l'UNESCO i el de l'ITSE. (eduteka)

Jo he treballat el primer i en ell apareixen dividides en tres nivells les diferents competència que hauria d'adquirir un mestre pel que fa a l'ús de la tecnologia. Aquest nivells són: les nocions bàsiques de tecnologia, que fan referencia al coneixement bàsic dels programes i les diferents eines i a ser capaços de fer-los servir a classe; l'aprofundiment de coneixements, que fa referència a que els mestres han de ser capaços de conèixer les eines i aplicar-les en la solució de diferents problemes i situacions a més de crear xarxes que facilitin la col·laboració i participació dels alumnes i altres mestres; i, per últim, creació de coneixements, un grau superior on el mestre col·labora en la formació dels seus companys i fomenta el seu ús entre els seus alumnes com a eines de construcció del coneixement.

Per últim, cadascú de nosaltres hem triat una de les competèncias i hem explicat la seva rellevància en l'educació i com creiem que nosaltres l'haviem adquirit.

La classe d'avui ha estat molt útil perquè ens ha permès conèixer quines són les competència que hauriem de tenir com a mestres i ens ha mostrar la importància de formar-se contínuament i estar al dia pel que fa a les TIC i a les seves aplicacions a les aules.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada