Tal com apareix al bloc de l'assignatura de Gestió de la Informació i TIC, una altra manera d'utilitzar l'ordinador a l'aula seria la que ens proposa la metàfora de la construcció, la qual fa referència a que és l'alumne qui controla l'ordinador i ha de trobar diferent estratègies per a resoldre un problema plantejat.
En aquest sentit, ens han presentat el llenguatge de programació Logo, que mitjançant la "tortuga" permet resoldre problemes per "assaig i error".
Segons el meu punt de vista, trobo que aquesta manera d'aprendre és molt útil, ja que és el propi alumne qui va ideant les diferents maneres de resoldre el problema i també veu quin efecte tenen els errors en el que ha fet. Jo ja havia fet servir la tortuga per a resoldre problemes sobre com dibuixar diferents figures proposades i he d'admetre que respon a l'objectiu anterior perfectament.
Segons el meu punt de vista, trobo que aquesta manera d'aprendre és molt útil, ja que és el propi alumne qui va ideant les diferents maneres de resoldre el problema i també veu quin efecte tenen els errors en el que ha fet. Jo ja havia fet servir la tortuga per a resoldre problemes sobre com dibuixar diferents figures proposades i he d'admetre que respon a l'objectiu anterior perfectament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada