Tal com ens han explicat, aquest tipus de programes segueixen un model conductista, ja que l'ordinador pregunta, l'alumne respon i després l'ordinador torna a avaluar. Com hem vist, es tracta d'una idea molt útil per reforçar la tasca del mestre i per estudiar, ja que la majoria d'exercicis són d'autocorrecció.
Com a exemple d'aquest tipus de programari, a classe hem estat treballant el JClic un programa que permet als professors penjar activitats per a que els nens les puguin anar treballant. Les diferents activitats estan classificades per idioma, matèria i curs i la majoria conten amb una part d'explicació, una part d'aplicació dels coneixements i una part d'avaluació.
Trobo que el JClic és una eina molt útil perquè permet els professors compartir activitats i crear-ne de noves (mitjançant el JAuthor), i als alumnes fer exercicis d'autocorrecció per a estudiar. Quant a la metàfora tutorial, crec que tot i que és molt útil aquesta manera de fer servir un ordinador, aquest mai podrà substituir la tasca d'un mestre perquè no es pot adequar a la situació de l'alumne i a explicar-li la mateixa cosa de diferents maneres fins que ho entengui.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada