dilluns, 30 de novembre del 2009

Metàfora tutorial: L'ordinador com a tutor

Tal com s'explica al bloc de l'assignatura de Gestió de la Informació i TIC, la metàfora tutorial fa referència als programes que imiten l'acció d'un tutor, és a dir, a aquells programes que fan de "guia" en el procés d'aprenentatge mitjançant diverses activitats.

Tal com ens han explicat, aquest tipus de programes segueixen un model conductista, ja que l'ordinador pregunta, l'alumne respon i després l'ordinador torna a avaluar. Com hem vist, es tracta d'una idea molt útil per reforçar la tasca del mestre i per estudiar, ja que la majoria d'exercicis són d'autocorrecció.

Com a exemple d'aquest tipus de programari, a classe hem estat treballant el JClic un programa que permet als professors penjar activitats per a que els nens les puguin anar treballant. Les diferents activitats estan classificades per idioma, matèria i curs i la majoria conten amb una part d'explicació, una part d'aplicació dels coneixements i una part d'avaluació.

Trobo que el JClic és una eina molt útil perquè permet els professors compartir activitats i crear-ne de noves (mitjançant el JAuthor), i als alumnes fer exercicis d'autocorrecció per a estudiar. Quant a la metàfora tutorial, crec que tot i que és molt útil aquesta manera de fer servir un ordinador, aquest mai podrà substituir la tasca d'un mestre perquè no es pot adequar a la situació de l'alumne i a explicar-li la mateixa cosa de diferents maneres fins que ho entengui.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada