El primer fa referència a les TIC com a objecte d’aprenentatge i te com a objectiu l'alfabetització digital. Així, hi ha tota una part del currículum del que han de saber els nens de primària que anirà encaminat a conèixer l’ús de les eines.
El segon enfocament fa referència a les TIC com a recurs didàctic, on les TIC esdevenen recursos per a la resolució de problemes. En aquesta línia trobem les metàfores de l’educació a través dels ordinadors, les quals ja vaig comentar en una entrada anterior.
Trobo que és important que a l'hora de treballar amb les TIC a l'escola fem reflexionar els nens sobre el què faran i que ells mateixos reflexionin sobre com els està ajudant l'ordinador en la resolució del problema que els ocupa. D'aquesta manera els nens entenen que l'ordinador no és qui resol el problema, qui fa la feina, sinó que només és un estri que depèn d'ells mateixos.
Estaria bé complementar aquesta entrada amb el que vam comentar a partir del document sobre el pla TAC. Així, a més de ser objecte d'aprenentatge i recurs d'aprenentatge, també caldria considerar-se com a "entorn d'aprenentatge"
ResponElimina