Avui l'Esther Aldehuela, l'Encarni Bosch, el Josep Fosalba i el Sergio Rella han presentat el seu treball sobre com poden ajudar les TIC als nouvinguts per integrar-se a l'aula.
Aquest grup ha centrat la seva presentació en mostrar-nos recursos que motivin aquests alumnes a aprendre i els facilitin l'aprenentatge de l'idioma. Així, ens han mostrat exemples de bones pràctiques i ens han fet completar uns Jclics elaborats per ells mateixos. Posteriorment, hem fet una posada en comú de la nostra experiència a les escoles de pràctiques i el que hem vist és que en la majoria de casos els mestres no tenen en compte les TIC i en els casos que si, fan servir Jclics.
Aquest grup ha centrat la seva presentació en mostrar-nos recursos que motivin aquests alumnes a aprendre i els facilitin l'aprenentatge de l'idioma. Així, ens han mostrat exemples de bones pràctiques i ens han fet completar uns Jclics elaborats per ells mateixos. Posteriorment, hem fet una posada en comú de la nostra experiència a les escoles de pràctiques i el que hem vist és que en la majoria de casos els mestres no tenen en compte les TIC i en els casos que si, fan servir Jclics.
Per últim, ens han mostrat un seguit de pàgines on es recullen recursos útils en aquest àmbit. Aquestes són l'Espai LIC, promogut des de la XTEC, on hi ha recursos per a l’alumnat nouvingut, per a la seva família i per al professorat, el Projecte Galí, un seguit de programes del Jclic per anar aprenent llengua per nivells, el diccionari il·lustrat de l’EDU 365, on hi ha vocabulari del dia a dia en diversos idiomes amb les imatge. També ens han mostrat un parell de projectes duts a terme per escoles, el de La Llegenda de St. Jordi en cinc idiomes i el del Mercat Solidari, i ens han enviat un Google Docs compartit amb tot el material que han recollit.
La veritat és que m'ha semblat molt interessant conèixer tots aquests recursos i veure projectes motivadors que realment funcionen. Les TIC realment ens ofereixen un ampli ventall de recursos que podem adaptar a les necessitats dels nostres infants i al seu ritme d'aprenentatge A més a més, com que les activitats que solen proposar són engrescadores acostumen a ser una motivació extra per aprendre l'idioma.
Pel que fa a la meva escola de pràctiques, vaig poder observar que per a aprendre anglès, l'alumne nouvinguda completava una sèrie d'exercicis amb l'ordinador. El mestre em va comentar que se'n sortia força bé i que això li permetia anar avançant a un nivell inferior al de la resta d'alumnes sense haver de sortir de l'aula.
Així doncs, crec que s'hauria de potenciar més l'ús de les TIC per atendre la diversitat perquè permeten seguir diferents ritmes d'aprenentatge i ofereixen recursos i possibilitats molt diversos per treballar amb els nostres alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada