dijous, 15 de desembre del 2011

EduCAT 2.0, OpenOffice i recursos XTEC

Avui la Mar Gascó, el Pere Mussoll i el Pau Nin ens han presentat el seu treball sobre EduCAT 2.0, OpenOffice i recursos XTEC.
Per fer-ho han començat passant-nos una enquesta per veure què sabíem sobre noves tecnologies. 
Tot seguit, ens han parlat del Projecte Educat 2.0., abans Educat 1x1, i ens han explicat que l'objectiu d'aquest projecte és adoptar la tecnologia a l’aula a través de l'ús de l'ordinador com a eina personal i dels llibres digitalitzats. Com a aspectes positius, han destacat que els nens han de carregar menys pes, que comporta una millora de la qualitat de l’educació, que és més motivant, que facilita la col·laboració entre escoles... Com a aspectes negatius destaquen que cal saber fer servir les TIC i que, per tant, el professorat a d'estar predisposat a formar-se. A més a més, és car, suposa moltes hores davant la pantalla, els alumnes es poden distreure...

A continuació ens han parlat de l'OpenOffice, perquè ja es fa servir a moltes escoles, i ens han explicat que es tracta d'un programari molt semblant al Microsoft Office de Windows, però amb la diferència que és totalment gratuït i lliure, s'actualitza contínuament perquè els usuaris són els encarregats de millorar-lo i és molt intuïtiu. També ens han parlat de Linkat, la distribució educativa de Linux.

Per últim, ens han mostrat un calaix de recursos educatius que han creat i ens han demanat que per grups escrivíssim una petita definició del recurs que ens havia tocat

En la meva opinió, m'ha agradat molt el seu treball perquè m'ha permès conèixer més exactament que era el projecte EduCAT 2.0. i ha posat al meu abast nombrosos recursos educatius digitals de manera ordenada. En la meva opinió és molt necessari que els mestres disposem d'un lloc al qual recórrer on els recursos estiguin indexats d'alguna manera, ja que sovint costa recordar tot allò que tenim a l'abast i quina és la seva utilitat. 

M'ha cridat l'atenció especialment el recurs que ha definit el meu grup, La Prestatgeria, ja que el seu objectiu és que els docents editin llibres online de manera col·laborativa. El trobo molt útil en la mesura que permet crear continguts amb allò que funciona a diferents centres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada