Avui el grup de l'Anna Díaz, el Gerard Garcia i el Roc Molina ha presentat el seu treball sobre Projectes Telemàtics Cooperatius.
Jo no he pogut assistir a la sessió, però gràcies al que m'han explicat els integrants dels meu grup i l'entrada que ha publicat la Tamara Herrera, he pogut conèixer de què es tracta.
Així doncs, els projectes telemàtics cooperatius consisteixen a treballar, a partir d'un centre d'interès, continguts del currículum de forma col·laborativa amb alumnes d'altres centres. És una manera de treballar de forma interdisciplar fent servir les TIC com a recurs. El projecte telemàtic cooperatiu per excel·lència a Catalunya és la Xarxa Telemàtica d'Escoles de Catalunya, la XTEC, un projecte desenvolupat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya amb la finalitat d'integrar les TIC al currículum escolar. Tanmateix, també existeixen projectes col·laboratius entre centres, com aquest que he trobat a la xarxa, anomentat L'interconte, en el qual diverses escoles de Catalunya col·laboren en l'edició de contes.
Per a que entenguéssim millor el funcionament d'aquests projectes, els nostres companys ens han proposat una activitat en la qual es demanava que forméssim grups com si fóssim escoles i completéssim un àlbum sobre les diferents etapes de la història. Aquí teniu el missatge que ens han fet arribar, el qual ha servit de fil conductor de l'activitat. Dins hi trobareu també el document compartit que han creat perquè les diferents escoles es posessin d'acord sobre quina etapa farien.
En la meva opinió, crec que els projectes cooperatius són un recurs excel·lent, ja que potencien el treball col·laboratiu entre alumnes. Aquest fet implica posar-se d'acord amb altra gent, conèixer diferents realitats, contrastar punts de vista... i tots aquests elements contribueixen a la formació de ciutadans reflexius que estan disposats a escoltar l'altre i aprendre'n. Pel que fa a la seva presentació, tot i que no l'he vist, penso que té un plantejament molt motivador que permet entendre perfectament en què consisteix el seu treball.
Per a que entenguéssim millor el funcionament d'aquests projectes, els nostres companys ens han proposat una activitat en la qual es demanava que forméssim grups com si fóssim escoles i completéssim un àlbum sobre les diferents etapes de la història. Aquí teniu el missatge que ens han fet arribar, el qual ha servit de fil conductor de l'activitat. Dins hi trobareu també el document compartit que han creat perquè les diferents escoles es posessin d'acord sobre quina etapa farien.
En la meva opinió, crec que els projectes cooperatius són un recurs excel·lent, ja que potencien el treball col·laboratiu entre alumnes. Aquest fet implica posar-se d'acord amb altra gent, conèixer diferents realitats, contrastar punts de vista... i tots aquests elements contribueixen a la formació de ciutadans reflexius que estan disposats a escoltar l'altre i aprendre'n. Pel que fa a la seva presentació, tot i que no l'he vist, penso que té un plantejament molt motivador que permet entendre perfectament en què consisteix el seu treball.
Ostres trobo que és una iniciativa molt interessant i de la que en podem treure molt de suc. Moltes gràcies per donar-la a conèixer. Ara en faré una volta.
ResponEliminaSalutacions.